
شکستن طلسم زندگی , رسانه توسل ( جهت مشاوره زندگی و ثبت سفارش به واتساپ مراجعه کنید ) , شکستن طلسم زندگی : تحت تأثیر ذن، نظریه پردازان بعدی سامورایی به ویژه ادعا کردند که جنگجوی واقعی باید دائماً آماده باشد تا نهایت جان خود را در خدمت پروردگارش فدا کند – بدون لحظهای تأمل یا توجه آگاهانه.» (۱۵) آنچه در چین به عنوان یک مکتب مدیتیشن آغاز شد، سپس تبدیل به یک جنبش شمایل شکن با استفاده از کوان ها برای شکست دادن قوای تحلیلی شد.
توسل : سرانجام (در ترکیبی با آموزه های دیگر) در ژاپن به عنوان یک تکیه گاه روانی برای سربازان یک دیکتاتوری نظامی ظاهر شد. با این حال، مکتب ژاپنی دیگری از ذن که عمل خود را به شکلی بیشتر شبیه چان اصلی معرفی کرد. این جنبشی بود که توسط دوگن آغاز شد، که اکنون میتوانیم زندگی او را بررسی کنیم. (۵۳-۱۲۰۰) احتمالاً محترمترین چهره در تمام ذن ژاپنی است.
شکستن طلسم زندگی
اما تا همین اواخر او در خارج از کشور نسبتاً ناشناخته بود، شاید به این دلیل که محبوبکننده بزرگ ذن در غرب، D.T. سوزوکی، از مکتب رینزای پیروی کرد و توانست اساساً دوگن را نادیده بگیرد. در سراسر نوشته های حجیم او. اما این دوگن بود که برای اولین بار بر مدیتیشن فشرده اصرار داشت، که اولین نوشتههای ژاپنی را در توضیح تمرین ذن تولید کرد.
شکستن طلسم زندگی : و اولین صومعه واقعی ذن را در ژاپن ساخت و مجموعهای از قوانین رهبانی را که هنوز رعایت میشد، ایجاد کرد. علاوه بر این، قدرت شخصیت او الهام بخش بسیاری از استادان ذن به دنبال کردن آن است. در واقع، به سختی می توان با محقق دومولن مخالفت کرد، که او را «قوی ترین و اصیل ترین متفکری که ژاپن تاکنون تولید کرده است» اعلام کرد. شرایط دوگن از ابتدا اشرافی بود.
زندگی
زندگی : این تصمیم گیری عقلانی را تصنعی و توهین آمیز رد می کند و اصرار دارد که عمل باید از احساسات ناشی شود. به این ترتیب، ذن بهویژه با ساموراییهای قرون وسطایی که با خشونت و مرگ قریبالوقوع زندگی میکردند و به دنبال ایجاد چیزهایی مانند «خودانگیختگی رفتار» و «آرامش قلب» برای مقابله با سختیهای حرفهاش بودند، سازگار بود.
شکستن طلسم زندگی : زندگی ادبی دربار، موقعیت قدرتمند فوجیوارا با قدمت چند صد ساله و انحطاط باستانی کیوتو در اطراف او چرخید. اگرچه پدرش در دو سالگی درگذشت، اما تحصیلات ممتاز او به دست مادر و برادر ناتنیاش ادامه یافت. او مطمئناً خواندن و نوشتن چینی کلاسیک و همچنین بررسی و بحث کردن را آموخت – همه مهارت هایی که روزی به طور گسترده از آنها استفاده خواهد کرد.
حساسیت شاعرانهاش (چیزی که ژاپنیها بهطور سنتی بیش از منطق و دقت فکر میپسندند) با همه چیزهایی که در فضای گرمخانه کیوتوی باستان ملاقات کرد تشویق شد. این زندگی بتهای محافظتشده در هفت سالگی با مرگ ناگهانی مادرش از بین رفت. اما او مسیر زندگی او را زمانی تعیین کرد که در نهایت از او خواست راهب شود و به انسان های رنج کشیده کمک کند.
شکستن طلسم زندگی : یک سنت رایج می گوید که در مراسم تشییع جنازه مادرش، دوگن در بالا آمدن بخور، ناپایداری همه چیز را احساس کرد. پس از شوک مرگ مادرش، او توسط عموی خود به عنوان وارث خانواده پذیرفته شد و در مسیر شغلی شکستن طلسم قدیمی با اکراه در امور دولتی قرار گرفت. اما با نزدیک شدن به دوازده سالگی، زمانی که یک مراسم رسمی به معنای ورود او به حلقه مردانه اشراف بود.
محفوظاتش او را تحت تأثیر قرار داد و برای دیدن عموی دیگری، کشیشی که در دامنه کوه هییی زندگی می کرد، رفت. وقتی دوگن التماس کرد که به او اجازه داده شود به دنیای اشرافی کیوتو پشت کند و آرزوی مرگ مادرش را با راهب شدن شکستن طلسم خانوادگی برآورده کند، خانواده بسیار ناامید شدند. اما سرانجام آنها تسلیم شدند و او سال بعد به عنوان برادر تندای در کوه هیئی منصوب شد.
شکستن طلسم زندگی : او که قبلاً یک محقق کلاسیک چینی بود، اکنون به ادبیات بودیسم تندای روی آورد. اما به زودی او با مشکلی گرفتار شد که قرن ها متکلمان شرق و غرب را درگیر خود کرده بود. او در ابتدا در معبد ایسای، کننین جی، توقف کرد، تا زمانی که دعای شکستن طلسم فوری اصول تمرین رینزای ذن به او آموزش داده شود، اما سپس به سفر ادامه داد. با این حال، سرانجام به کنین جی بازگشت و در سال ۱۲۱۷ مطالعه ذن را زیر نظر شاگرد ایسای، میوزن (۱۱۸۴-۱۲۲۵) آغاز کرد.
او بعداً در مورد رابطه خود با این استاد رینزای اظهار داشت: از زمانی که به ذهن بودی بیدار شدم و به دنبال حقیقت عالی بودم، بازدیدهای زیادی از استادان بودایی در سراسر کشور داشتم. به این ترتیب بود که من به طور اتفاقی با میوزن ارجمند در Kennin-ji ملاقات کردم. نه سال به سرعت گذشت و من راه را زیر نظر او مطالعه کردم. در آن دوره این فرصت را داشتم که تا حدودی از او روش های تربیتی فرقه رینزای ذن را دعا برای شکستن طلسم مغازه بیاموزم.
شکستن طلسم زندگی : به میوزن ارجمند، شاگرد برجسته استاد فقید من ایسای، به درستی بالاترین شریعت منتقل شد و او در بین شاگردان دیگرش در علم و فضیلت بینظیر بود. و ضرب و شتم فرقه رینزای، زیرا او اغلب از طریق نوشته ها و موعظه های خود داستان هایی درباره شکستن طلسم مار روی گنج عیسی می پاشید. اما دوگن، حتی با رینزای که در کنن جی دریافت کرد، هنوز هم نمی توانست راضی باشد.
و در بیست و سه سالگی تصمیم گرفت به چین برود و آموزه های چان را از نزدیک تجربه کند. بنابراین در بهار ۱۲۲۳ او و میوزن با کشتی به چین رفتند و قصد داشتند از مؤسسات بودایی در آنجا بازدید کنند. (یکی دیگر از دلایل تصمیم عجولانه او برای رفتن به چین برای تحصیل، ممکن است یک سری تحولات سیاسی با راهبان مسلح باشد که منجر به تبعید برخی از روابط بلندمرتبه او شد.
شکستن طلسم زندگی : در حالی که یک سری اعدام ها اتفاق افتاد.) آنها با سفری سخت اما سریع در سراسر دریای چین شرقی، به مینگ چو، در پایین ساحل از پایتخت سونگ هانگچو رسیدند. میوزن نتوانست صبر کند و مستقیماً به سمت مجتمع در کوه حرکت کرد. با این حال، دوگن محتاط تر تصمیم گرفت تا اواسط تابستان در کشتی بماند و به آرامی وارد زندگی چینی ها شد.
اما حتی در آنجا نیز نمونهای از شور و فداکاری چان را تجربه کرد که او را عمیقاً تحت تأثیر قرار داد، حتی به این دلیل که بسیار متفاوت از آنچه در ژاپن دیده بود. این درس به دست یک آشپز چینی شصت ساله از صومعه چان بود که برای خرید قارچ ژاپنی از کشتی بازدید کرد.
دیدگاهتان را بنویسید